Az online vásárlás soha nem lesz már ugyanaz a koronavírus-járvány után, hiszen mindenki életében nagy változást hozott a koronavírus megjelenése. 2021-ben már sokan nem úgy dolgozunk, korlátok között élünk, és a vállalkozások közül is sokan túlélésre rendezkedtek be.
Az ENSZ „COVID-19 és az e-kereskedelem” című felmérése során megvizsgálták, hogyan változtak meg a fogyasztók online vásárlási, illetve digitális szokásai a pandémia hatására.
A felmérés Brazíliára, Kínára, Németországra, Olaszországra, a Koreai Köztársaságra, az Orosz Föderációra, Dél-Afrikára, Svájcra, valamint Törökországra terjedt ki.
Hogyan változtak az online vásárlási szokások globálisan?
A felmérésből kiderül az, hogy az online vásárlások 6-10%-kal növekedtek a legtöbb termékkategóriában, viszont az is megfigyelhető, hogy a fogyasztók kevesebbet költöttek vásárlásaik során.
A legnagyobb változás az élelmiszerek online vásárlásában következett be, de a legtöbb nyereséget például az elektronikai cikkeket, kertészkedés / barkácsolási termékeket, végül, de nem utolsósorban a gyógyszeripari termékeket értékesítő vállalkozások érték el.
Forrás: unctad.org
A turizmus és az utazási szektor szenvedte el a legnagyobb visszaesést, mivel az online vásárlóra jutó átlagos kiadások 75% -kal csökkentek.
A nők és a felsőfokú végzettségűek jobban növelték online vásárlásaik számát a felmérés szerint. Ha a korosztályokat vizsgáljuk, akkor a 25–44 évesek között növekedett a legerősebben az online vásárlói kedv, a fiatalabb korosztályhoz viszonyítva.
A koronavírus járvány ideje alatt az online vásárlás növekedése országonként eltérő. A legnagyobb növekedés Kínában és Törökországban tapasztalható, míg Svájcban és Németországban kisebb a növekedés, hiszen ezekben az országokban már előrébb járnak az e-kereskedelemben a cégek.
Mi változott az európai online vásárlási szokásokban?
A német PWC.de adatai alapján a városokban élő európai fogyasztók több mint 28% -a online szerzi be az élelmiszereket, ami 10% -os növekedést mutat a pandémiát megelőző időszakhoz képest. Az is érdekes adat, hogy az online élelmiszereket vásárlók többsége jelentősen megnövelte kosarának méretét.
A német élelmiszer webáruházakból vásárlók 52% – a többet vásárolt a lezárás során, míg a francia, spanyol és olasz fogyasztók 70% -a vásárolt többet.
Forrás: pwc.de
Azoknak a fogyasztóknak a 80% -a, akik a világjárvány idején kaptak rá az élelmiszerek online beszerzésére, továbbra is az online vásárlást részesítik előnyben a jövőben. Az is kiderült a felmérésből, hogy az új vásárlók pozitív tapasztalatokat szereztek a házhozszállítás kényelméről és a gyors kiszállítással kapcsolatban.
Mi várható az elkövetkezendő hónapokban?
Az európai lakosság nagy része a kijárási korlátozások hatására átértékelte vásárlási szokásait, hiszen a fogyasztónak szembesülnie kellet azzal, hogy a válság idején csökkentenie kellett a kiadásait. Ezért ma már az internetes vásárlók jóval tudatosabban és kevesebbet vásárolnak.
Az előrejelzések is azt mutatják, hogy a világjárvány e-kereskedelemre gyakorolt hatása tartós lesz. Ebből pedig az következik, hogy a legtöbb vállalkozásnak érdemes lesz fizikai boltja mellett webáruházat is indítania a negatív hatások ellensúlyozására. Különösen igaz ez az élelmiszer kereskedők esetében.
Nem vagy tisztában azzal, hogyan indíts webáruházat 2021-ben? Keress bennünket, és segítünk az elindulásban!
[fusion_button link=”/dolgozz-velunk” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”xlarge” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Felveszem veletek a kapcsolatot![/fusion_button][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
[/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
[fusion_text]
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximum.maximumweb.hu
[contact-form-7 id=”852″ title=”Főoldali”]