Lendületben a hazai e-kereskedelem
Az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből az derül ki, hogy a járvány hatására tavaly hirtelen hatalmasat bővülő online kiskereskedelem képes volt megtartani a lendületét a 2021 év első hat hónapjának eredményei alapján. Ráadásul a növekedés motorja továbbra is a rendelési gyakoriság növekedése.
Nézzük a tényeket:
2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac.
Ezen belül az első három hónap forgalma 43,7%-kal múlta felül a 2020-as első negyedév forgalmát, ami kiugrónak számít.
A második negyedév bázisát már a vásárlási láz alakította, ennek ellenére a növekedés így is elérte a 21%-ot.
Jelentősen bővült az online tranzakciók – vagyis a webáruházakban leadott megrendelések – száma, mely 32,4%-os növekedést követően közel 27,9 millió darab teljesített belföldi online rendelést jelent.
Forrás: gkidigital.hu
Emellett tovább nőtt az egy főre vetített vásárlási gyakoriság is, ami azt jelenti, hogy egy aktív vásárló átlagosan 17 rendelést ad le egy évben. Ebben az időszakban a kosárérték kisebb mértékű növekedését lehetett tapasztalni.
Érdekes tény az is, hogy a korlátozások feloldásának ellenére sem esett vissza számottevően az emberek online vásárlási kedve, melyhez persze hozzájárult a folyamatosan bővülő online termékkínálat is.
2021 első felében a műszaki cikkek mellett a napi élelmiszerek és az otthoni-, lakásfelszerelés-, valamint barkács cikkek is népszerűek voltak. A napi élelmiszerek és fogyasztási cikkek forgalma a tavalyi bázishoz képest közel 50%-ot bővült.
Ami pedig az otthonfelszerelés és a barkács cikkek forgalmát illeti itt: +35,7%-os a növekedés. Ez utóbbi területek bővüléséhez hozzájárult a kormány otthonfelújítási programja is.
Mi várható a 2021-es év hátralévő hónapjaiban?
Nehéz megjósolni a bővülés mértékét ebben az időszakban, hiszen a negyedik hullám és a kapcsolódó intézkedések ezúttal is nagyban befolyásolhatják az őszi, karácsonyi értékesítési számokat.
Azt azonban kijelenthetjük, hogy az eddig eredmények fényében a következő hónapokban is bizakodóak a webáruházak, továbbra is a tavalyi bázist meghaladó növekedés várható az online kiskereskedelemben.
Múltheti blogcikkünkhöz látogass el ide: A Google több lekérdezési adatot oszt meg a hirdetőkkel.
[fusion_button link=”/dolgozz-velunk” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”xlarge” stretch=”default” shape=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]Felveszem veletek a kapcsolatot![/fusion_button][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
[/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]
[fusion_text]
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximum.maximumweb.hu
[contact-form-7 id=”852″ title=”Főoldali”]