Hogyan alakult a hazai kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyár végén?

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text]

Kiskereskedelmi üzletek forgalma

A KSH adatai alapján: a világméretű COVID-19 járvány idején Augusztusban 0,7%-kal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma.

Íme az egyes kiskereskedelmi területek forgalmi mutatói:

Élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem: ezen a területen a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek, valamint az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek értékesítési volumene változatlan maradt.

Nem élelmiszer jellegű kiskereskedelem: összességében az mondható el erről a területről, hogy 1,2%-kal növekedett a forgalom volumene.

Gyógyszer-, gyógyászati termék-, illatszer kiskereskedelem: ezen a területen 2,4%-al bővültek az eladások.

Iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem: ezekben az üzletekben 1,9%-os eladás növekedést tapasztaltak a szakemberek.

kiskereskedelmi üzletek

Mely területeken volt tapasztalható a forgalom volumenének a csökkenése?

A forgalom volumene csökkent:

  • a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk: –3,2%,
  • a bútor-, műszakicikk: – 6,9%, 
  • a textil-, ruházati és lábbeli: – 8,4%, 
  • valamint a használtcikk-üzletekben: –17%

Hogyan alakult a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma ebben az időszakban?

Az évek óta tartó tendenciát követve az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 6,6%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 28%-os forgalombővülést könyvelhetett el.

Visszatekintés: a koronavírus-járvány nagyot lendített az első félév online kereskedelmi forgalmán

A GKI Digital adatai szerint a COVID-19 járvány következtében leginkább az online FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektor volt képes a legnagyobb volumenű bővülésre. 

Számszerűsítve az online élelmiszerek, drogériai és háztartási cikkek piaca 2020 második negyedévében – április, május, június hónapokban: +84%-kal növelte a forgalmát 2019 azonos időszakához viszonyítva.

Az otthon, a lakberendezés, illetve a kert és barkács kategóriák termékei iránti kereslet is megugrott ebben az időszakban. Ez a szegmens is elmondhatja magáról, hogy a napi fogyasztási cikkek mellett látványos növekedést ért el, hiszen az előző évhez képest

+54%-os bővülésre volt képes a második negyedévben.

Harmadikként említhetjük a számítástechnikai termékeket, mivel ennek a szegmensnek a résztvevői is nagyobb számú eladásokat produkáltak az idén, mint a tavalyi évben hiszen +51%-os növekedést értek el a múlt évhez képest.

gki digital

Hogyan alakulhatnak az online eladások az év vége felé?

A vásárlási kedv az év vége felé folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, amit alátámasztanak a GKI Digital várakozásai is. 

Mi is úgy gondoljuk, hogy az év utolsó hónapjaiban már nem várható az előző hónapokhoz hasonló, rekord magas bővülés az online kereskedelemben. 

Konklúzió: A karácsonyi szezon forgalmát szinte senki nem képes megjósolni. A Maximum Business csapata azt javasolja a webshop tulajdonosoknak, hogy figyeljék folyamatosan a kormány intézkedéseit a koronavírus helyzettel kapcsolatban, valamint webáruházuk 100%-ban legyen kész egy esetlegesen bekövetkező nagyobb volumenű online kereskedelmi forgalom kezelésére is például a Black Friday idején.

Nem vagy biztos benne, hogy webshopod kiállna egy nagyobb karácsonyi rohamot? Ne késlekedj? Vedd fel velünk a kapcsolatot és mi optimalizáljuk webáruházad az ünnepi szezonra!

[/fusion_text][fusion_button link=”/dolgozz-velunk” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”xlarge” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” border_radius=””]Felveszem veletek a kapcsolatot![/fusion_button][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” font_size=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

[/fusion_text][fusion_separator style_type=”none” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” sep_color=”” top_margin=”10″ bottom_margin=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” /][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

[fusion_text]

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximum.maximumweb.hu

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Szólj hozzá!