[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text]
Az internet tele van reklámokkal. Naponta szó szerint több ezer hirdetés jelenik meg a képernyőinken, de valljuk be: hányra emlékszünk belőlük? Szinte egyre sem. Az emberek reflexből görgetnek tovább, és ha egy online hirdetés nem kapja el őket az első másodpercben, akkor esélytelen, hogy bármit is eladjunk nekik.
Épp ezért a legtöbb online hirdetés pénzkidobás. Nem azért, mert az emberek nem vásárolnak, hanem mert a hirdetések rosszak. Értelmetlen szövegek, unalmas képek, nulla érzelem – így nincs esélyünk kitűnni. Ha viszont megértjük, hogy mi mozgatja az embereket, és hogyan lehet hatékonyan elérni őket, akkor nem csak “kattingatnak” a reklámokra, hanem tényleges bevételt is hoznak.
A cikkben azt mutatjuk meg, hogyan lehet hatékonyan hirdetni online, anélkül hogy kidobnánk a pénzt az ablakon.
A figyelemért háború zajlik – és csak a legjobbak maradnak talpon
Ma már nem elég egyszerűen jelen lenni. Az emberek figyelme szét van szórva, mint a kókuszreszelék és bizony minden platformon versenyeznünk kell vele: a Facebookon, az Instagramon, a TikTokon, a YouTube-on, a Google-on, sőt még e-mailben is.
Ha a hirdetésünk nem ragadja meg őket az első másodpercben, akkor nem nyerhetünk. De mi fogja meg őket?
Először is egy erős, vizuálisan ütős kép vagy videó. Ez pedig nem lehet egy unalmas stock fotó, és nem lehet semmitmondó termék kép sem. Egy reklámnak meg kell állítania az embert a görgetésben. Ez lehet egy merész szín, egy izgalmas kontraszt, vagy egy megdöbbentő kép – ezek mind-mind működnek.
Viszont ha emellett nincs egy olyan szöveg, ami elkapja az ember figyelmét, akkor felesleges volt az egész. A legjobb hirdetések azonnal rátapintanak a lényegre. Nem kertelnek, nem bonyolítanak túl semmit. Akár egy mondatban el kell tudnunk mondani azt, hogy miképp tehetjük jobbá a potenciális vásárló életét.
Ha pedig ezt elrontjuk, akkor a reklámunk eltűnik a digitális zajban.
Ne a terméket adjuk el, hanem a problémát oldjuk meg
Senkit nem érdekel a termékünk. Ez az egyik legnehezebben elfogadható igazság az online marketingben. Az emberek nem azért kattintanak egy reklámra, mert egy új cipőt vagy egy új kávégépet keresnek.
Ők a saját problémáikra keresnek megoldást. Ha ez a termékünk által történik, akkor nyert ügyünk van.
Gondoljunk bele: ha valaki fogyni akar, nem egy fehérjeport keres, hanem egy módszert, amivel gyorsan és szenvedés nélkül leadhatja a kilókat. Ha valaki egy új telefont akar, akkor valójában egy gyorsabb, jobb, szebb eszközt keres, ami könnyebbé teszi az életét.
Ezért a reklámnak mindig erre kell építenie. Nem azt kell mondanunk, hogy „Nézd, itt egy új termék!”, hanem azt, hogy „Van egy problémád, és mi pontosan tudjuk, hogyan oldhatod meg.”
Ha ezt jól csináljuk, az emberek magukra ismernek, akkor a figyelmüket is fel fogjuk kelteni.
Az emberek lusták – ne adjunk nekik gondolkodnivalót az online hirdetésben
Ha egy reklám túl bonyolult, akkor az emberek egyszerűen tovább swipe-olnak. Nem azért, mert nem érdekli őket, hanem mert nem akarják beletenni a szükséges energiát abba, hogy megértsék.
Ezért kell minden hirdetésnek egyszerűnek, világosnak és egyértelműnek lennie.
Mondjuk ki rögtön, hogy mit kínálunk. Egy jó reklám nem hagyja az embereket gondolkodni, hanem azonnal választ ad nekik az olyan kérdésekre, mint:
- Miért érdekeljen ez engem?
- Mit nyerek vele?
- Mit kell most azonnal tennem?
Ha ezt három másodpercen belül nem értik meg, akkor elbuktuk őket.
Amennyiben például egy online marketing kurzust hirdetünk, nem mondhatjuk azt, hogy „Fejleszd a tudásod professzionális oktatóanyagokkal!”. Sokkal inkább: „Tanuld meg, hogyan szerezhetsz napi 10 új ügyfelet online, akkor is, ha kezdő vagy!”
Ugye mennyivel világosabb, és egyértelműbb az üzenet?
Az online hirdetéseket mindenképp A/B tesztelni kell
Még a legjobb marketingesek sem tudják elsőre, hogy mi fog működni. Ezért van az, hogy a sikeres cégek nem egy hirdetést futtatnak, hanem egyszerre többet – és folyamatosan mérik, hogy melyik teljesít jobban. Ezt nevezik A/B tesztelésnek.
Ezért soha ne gondoljuk azt, hogy egyetlen reklámunk elég lesz. Mindig több verziót kell készíteni:
- Egy másik képpel
- Egy másik főcímmel
- Egy másik ajánlattal
Majd meg kell nézni, hogy melyik hozza a legjobb eredményt.
Aki nem tesztel, az pénzt dob ki az ablakon.
Kombináljuk a pszichológiát és az adatokat
A hatékony online hirdetés nem szerencse kérdése. Ez egy tanulható rendszer, ami két dologra épül: az emberi pszichológiára és a számokra.
Először is meg kell értenünk azt, hogy az emberek hogyan döntenek. Az érzelmek befolyásolják őket. Nem logika alapján vásárolnak, hanem érzelemből. Ha egy reklám felébreszt egy vágyat, egy félelmet vagy érzik általa a sürgetést, akkor kattintani fognak.
Másodszor, mindig figyelnünk kell a számokat. Ha egy reklám nem hozza az eredményeket, akkor változtatni kell rajta. Amennyiben hirdetünk és bevételt akarunk (márpedig miért ne akarnánk?) akkor soha nem szabad érzelmi alapon döntenünk, csakis adatvezérelten.
Ha ezt a kettőt jól tudjuk kombinálni, akkor sikerre vagyunk ítélve.
Most kell elkezdeni
A legtöbb cég ott bukik el, hogy halogatja a dolgot. Tudják, hogy kéne hirdetni, de nem lépnek. Vagy elkezdik, de rosszul csinálják, és hagyják, hogy a pénzük feleslegesen égjen el.
A siker titka az, hogy csinálni kell. Tesztelni, tanulni, fejleszteni, és újra tesztelni. Ha ezt beépítjük a rendszerünkbe, akkor olyan eredményeket érhetünk el, amiről mások csak álmodnak.
A kérdés már csak az: elkezdjük végre, vagy nézzük, ahogy mások sikeresek lesznek helyettünk?
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]